Őfelsége ellenzéke? A 444.hu szerint a Népszavát Orbán finanszírozza

Közzétette:

Tessék mondani, hihető a 444. sztorija, hogy közvetve (állami hirdetések révén) Orbán Viktor finanszírozza a Népszavát? Egy olyan újságot, amelynek online kiadásán ezek a címek vannak: Ingyen busz viszi a Fidesz híveit a Békemenetre, Simonka már iskolásoknak is osztogatja reklámpólóit (A fideszes politikus korábban óvodásokat lepett “ajándékaival). Tiborcz rémülten menekült a kamera elől (videó). Márki-Zay Péter nem hagyja magát. Kiderült: Semjén a repülés szerelmese, és “luxusvadászik”.
A 444 ugyanis azt állította, hogy Orbán Viktor személyesen állapodott meg Puch Lászlóval, az MSZP egykori pénztárnokával a Népszava napilap finanszírozásáról. A portál szerint ennek az az oka, hogy a Népszabadság kivégzése után a miniszterelnök nem akarta, hogy Simicska Lajos Magyar Nemzete legyen a legerősebb napilap. Orbán úgy akart befolyást szerezni a lap felett, hogy a valódi tulajdonos és annak szándéka rejtve marad. Puch Lászlóval Orbán Viktor személyesen egyeztetett a Népszava finanszírozásáról azon a hatvanpusztai majorságon, amelyet Mészáros Lőrinc bérel. Mint írják, ez után vásárolhatta vissza a Népszavát Puch László egyik cége, annak ellenére, hogy korábban már egyszer kikerült a tulajdonából. Azóta nem késnek a fizetések, a lap pedig tele van állami hirdetésekkel, amelyek a teljes reklámbevétel 56 százalékát teszik ki. A 444 információi szerint. A vásárlás után Puch László egy egykori népszabadságos, ma már népszavás újságíró szerint azt mondta a szerkesztőségnek, “van pénz”, jó újságot kell csinálni, “de ha lehet, az Orbán-családot ne bántsuk”.
A portál szerint a Népszabadság kivégzése után a kormányfő nem akarta, hogy Simicskáé legyen a legerősebb napilap. Orbán ugyanis hisz a nyomtatott sajtó erejében. Puch a portál érdeklődésére csak annyit mondott, hogy „meg kell nézni a Népszavát, hogy ellenzéki-e, és ha igen, onnantól kezdve nincs értelme firtatni, hogy milyen forrásból él meg”.
A Népszava online kiadása mintha alátámasztaná Puch szavait. A már felsorolt írások mellett két hirdetés van azoldalon:
ÁPRILIS 8-ÁN SZAVAZZ A VÁLTOZÁSÉRT! (MSZP-PÁRBESZÉD. És egy másik: „A HAZA MINDENEK ELŐTT”. 14 ÓRA, BUDAPEST, KOSSUTH TÉR. ÜNNEPI BESZÉDET MOND ORBÁN VIKTOR MÁRCIUS 15”.
És még valami. A 444.hu 10:08-kor tette ki az oldalára a cikkét.
A Népszava online 14:09-ig, mikor ennek az információnak végére kitettük a pontot, még egyetlen szóban sem reagált.