Magyar sajtószemle

Közzétette:

Istenem, mi szükség volt erre a szoborra?

Sisi Madách térNagy levegőt veszek, és tízig számolok. Oké, nem fakadok ki ismét, hogy minek ekkora köztéri szobrokat és emlékműveket állítani a 2010-es évek végén. Ezen már dühöngtem számtalanszor az Urbanistán. Például ennél az ellenpéldánál.

Veszek még egy nagy levegőt, és elszámolok megint tízig. Oké, nem kezdem el elemezni a szobrot, hogy milyen, mert az túlfeszítené ennek a posztnak a kereteit.

Itt ugyanis csak azt a kérdést szeretném feltenni, hogy mégis miért állították ezt ide a Madách térre, ami egy teljesen korrektül rendberakott közterület, és mostanáig úgy tűnt, van rendes koncepciója, meg amúgy már szobra is?

De könyörgöm, itt mi a koncepció? Rendben, ez Erzsébetváros, és Sisi a névadója.

ENNYI ERŐVEL EGY NAGY HETESNEK IS ÁLLÍTHATTAK VOLNA SZOBROT.

Tele van a város, az ország Erzsébet-szobrokkal, mit tud ez még hozzátenni itt? Kedvesnek nem kedves, szépnek nem szép, harmonikusnak nem harmonikus a környezetével. Még csak szelfizni sem lehet vele rendesen, mert felették egy olyan posztamens tetejére, amely egy barátom szavaival élve, “olyan mint egy ArchiCAD-sablon, amire közvetlenül a Wordből nyomtatták a szöveget”.

Persze értem: régebben állítottunk ilyeneket, szerettük. 

Tényleg. Régebben telefonfülkéket is állítottunk, azokat is szerettük.

https://index.hu/mindekozben/poszt/2018/11/15/istenem_mi_szukseg_volt_erre_a_szoborra/

Habony cége és üzlettársa is ezer szállal kötődik a Budapesten bujkáló macedón exkormányfő köreihez

A tanácsadás mellett 2017-ben két olyan ember is bevásárolta magát a VMRO-DPMNE-hez közeli macedón médiacégekbe, akiket több szálon is Habonyhoz lehet kötni. A Magyar Narancs írt róla korábban, hogy miután a Macedóniát 10 évig uraló Gruevszki pártjának 2016-os veresége után a bukott kormányfőhöz kötődő médiabirodalom anyagi válságba került. Ekkor érkezett mentőangyalként először Habony üzlettársa, Schatz Péter, a kormányzati szócsőként működő bulvárlap, a Ripost egyik tulajdonosa.

Schatz megvásárolt egy országos macedón televíziót, az Alfa TV-t, és elindította a Ripost macedón kiadását is. Ezután jött Adamik Ágnes, aki korábban Schatz kollégája volt a köztelevíziónál, még nagyobb portfólióra tett szert, macedón cégén keresztül három kiadót vásárolt fel, amivel hét online portál tulajdonosa lett. Mindez alig fél éve történt, Adamik 2018 áprilisában megvette a Prva Republika kiadót, egy héttel később az EM Media 51 százalékát, május elején pedig többségi tulajdont szerzett az LD Press Mediában is. Az EM Media öt portált működtet, a Kurirt, a Lidert, a Denesent, az Ekonomszkit és a Visztinnát. Az LD Press Media a NetPress konzervatív hírportál kiadója. Adamik portáljain és az Alfa TV*ben – írta a Magyar Narancs – folyamatosan futnak a Ripostról szóló hirdetések, vagyis ugyanúgy fel aakarják futtatni, mint a magyar kiadását. És annak ellenére, hogy Gruevszkit vesztegetés miatt letöltendő börtönbüntetésre ítélték Macedóniában, a magyar tulajdonba került macedón média tovább dolgozhat azon, hogy Gruevszki pártját visszajuttassa a hatalomba.

https://168ora.hu/itthon/habony-cege-es-uzlettarsa-is-ezer-szallal-kotodik-a-budapesten-bujkalo-macedon-exkormanyfo-koreihez-159063

Sikeres Hadházy Ákos akciója, már 270 ezren írtak alá az Európai Ügyészségért

A pártok is gyűjtenek, eddig egyedül az LMP-től nem jött aláírás.

https://magyarnarancs.hu/belpol/sikeres-hadhazy-akos-akcioja-mar-270-ezren-irtak-ala-az-europai-ugyeszsegert-115082